Sklep modelarski "Modele.sklep.pl" umożliwia klientom zamawianie produktów i zawieranie umowy sprzedaży "na odległość", czyli poza lokalem w którym prowadzona jest działalność handlowa przedsiębiorstwa. Zakupiony w ten sposób produkt może zostać wysłany do Zamawiającego za pośrednictwem współpracujących z naszym sklepem firm kurierskich i świadczących usługi transportu przesyłek: InPost, GLS, DPD, UPS, TNT/FedEx oraz Poczta Polska.
Sposób dostawy powinien być określony przez Kupującego podczas składania zamówienia. W przypadku wyboru "Przesyłki" jako formy dostarczenia towaru, Klient zostanie poproszony o wybór jednej z dostępnych form transportu.
Czas realizacji zamówień złożonych przez sklep internetowy wynosi od 1 do 3 dni roboczych, o ile w trakcie realizacji w kontakcie z Klientem nie nastąpią inne ustalenia odnośnie terminu dostawy. W przypadku okoliczności mogących spowodować zmianę terminu dostarczenia przesyłki, obsługa sklepu zobowiązuje się do natychmiastowego poinformowania o tym fakcie Klienta. Jeżeli Klient zamówi towar oznaczony jako niedostępny na stanie magazynowym, wówczas realizacja jego zamówienia nastąpi po uprzednim uzupełnieniu stanów magazynowych, chyba że nastąpią inne ustalenia.
Sklep definiuje dwie formy dostarczenia i odbioru towaru: "Przesyłka" oraz "Odbiór osobisty w siedzibie firmy".
Domyślnie, przesyłki zamówione pod adres mieszczący się na terytorium Polski dostarczane są do klientów za pośrednictwem firm kurierskich GLS oraz InPost (świadczącej usługi dostawy do paczkomatów).
Koszt przesyłki kurierskiej obsługiwanej przez firmę GLS (z dostawą pod wskazany adres na terenie Polski), niezależnie od formy płatności za zamówienie jest stały i wynosi 16,61 zł z VAT dla paczek dostarczanych w dni robocze (pn - pt). Opłata ta obowiązuje dla przesyłek mieszczących się w ramach określonych przez przewoźnika wymiarów i masy (dla GLS jest to: najdłuższy bok + obwód przesyłki maksymalnie może wynieść 300 cm, maksymalna masa 1 przesyłki to 30 kg brutto). Zdecydowana większość przesyłek realizowanych za pośrednictwem firmy GLS trafia do Klienta na następny dzień roboczy po wysyłce - należy jednakże wziąć pod uwagę, że firma GLS nie gwarantuje dostawy przesyłek w ciągu 1 dnia roboczego, toteż termin dostawy może być dłuższy.
Koszt przesyłki obsługiwanej przez firmę InPost (z dostawą do wskazanego paczkomatu), niezależnie od formy płatności za zamówienie jest stały i wynosi 14,99 zł z VAT. Wymiary i masa przesyłek są zdefiniowane jako maksymalnie (Gabaryt C): 41 x 38 x 64 cm / max. 25 kg. Firma InPost nie dopuszcza możliwości transportu przesyłek większych lub cięższych niż te określone limitami, toteż w przypadku gdy zamawiany w sklepie produkt (lub produkty) nie zmieści się w ramach limitów, a zostanie wybrana forma transportu "InPost" - obsługa sklepu skontaktuje się z Klientem w celu zmiany metody dostarczenia przesyłki i ustalenia nowych kosztów transportu.
Koszt transportu zamówionego towaru ponosi Kupujący, chyba że kwota zamówienia przekroczy ustaloną z klientem wartość powyżej której koszty transportu pokrywane są przez Sprzedającego.
Koszty przesyłki paczek ponadwymiarowych każdorazowo zostaną ustalone indywidualnie z Klientem.
Koszty przesyłki paczek których adresat znajduje się poza granicami Polski, każdorazowo zostaną ustalone indywidualnie z Klientem.
W przypadku zaistnienia możliwości uszkodzenia przesyłki w czasie transportu (wynikającej np. z zamówienia w jednym transporcie towarów bardzo delikatnych razem z ciężkimi i mogących powodować uszkodzenia, pomimo bardzo wysokiej ochrony zapewnionej przez opakowanie), po uprzedniej konsultacji z Klientem, Sklep dopuszcza możliwość rozbicia jednego zamówienia na dwie lub więcej części (przesyłek). Wynikające z tego powstałe dodatkowo koszty transportu winny zostać opłacone przez Zamawiającego.
W indywidualnych przypadkach, po uprzednim obustronnym ustaleniu szczegółów i zaakceptowaniu przez Klienta nowych warunków transportu, Sklep dopuszcza możliwość wysyłki towaru do Klienta za pośrednictwem innej, wskazanej przez Klienta firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej.
Wszystkie przesyłki dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS oraz InPost są ubezpieczone od szkód powstałych w czasie transportu. Jeśli w momencie odbierania przesyłki jej stan fizyczny budzi wątpliwości, opakowanie lub sam towar jest uszkodzony lub nosi oznaki ingerencji w jej zawartość osób trzecich, należy odmówić jej przyjęcia i w jeszcze w obecności kuriera sporządzić protokół uszkodzenia przesyłki a następnie zgłosić ten fakt obsłudze sklepu.
W przypakdu gdy przesyłkę dostarcza kurier GLS: Warunkiem koniecznym do wszczęcia procesu reklamacyjnego (i egzekucji odszkodowania za uszkodzenia wyrządzone w transporcie) jest spisanie protokołu uszkodzenia w dniu dostarczenia przesyłki. W przypadku braku możliwości sporządzenia protokołu z kurierem w chwili dostawy przesyłki, należy skontaktować się z najbliższym oddziałem GLS i poinformować o zdarzeniu. Adresy oddziałów GLS dostępne są na stronie https://gls-group.eu/PL/pl/oddzialy-punkty-parcelshop
W przypadku odbierania przesyłki w paczkomacie InPost: należy wypełnić formularz "Mam zastrzeżenia do paczki" na ekranie paczkomatu i postępować następnie zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
Jeśli towar w imieniu zamwiającego odbiera wskazana przez niego osoba trzecia, Zamawiający powinien poinformować ją o warunkach odbioru przesyłki.